torsdag 9 februari 2012

hade tänkt köra crosstrainer-spinning framför biggest loser men maten försenad så jag åt framför tvn i stället. försökte hålla en sk "normal" portion och jag tror det gick bra. rött ris som kokar 45 min - långsam tillagning = bra med fibrer och nyttigt innehåll! skinkstek i småbitar i pannan med färska champinjoner, röd paprika, lök, morot. gött blev det!
laddat en matlåda med samma mat inför morgondagen. något stor kanske men misstänker det blir hårt jobb i morrn så jag lär nog arbeta av mej det.

fö idag blev det frukost 2 flerkornstortillas med mjukost/salami, ett glas oboy , mellanmålsbar, hamburgare med flerkornstortilla, äpple, 2 mellanmålsbarer o så kvällsmaten ovan. inte jättebra mat men inte några chips eller något dock.

mkt som hänger över mentalt just nu. så nu natta hundar o hopp isäng! imorrn ringer kl tidigt!!


noteringar från kvällens amerikanska biggest loser från webbtv:(varav det om tv-tittande ska jag försöka anamma så småningom)

ät koncentrerat utan att titta på tv tex mm, då kommer belöningscentrat i hjärnan att ge mkt starkare belöning för mindre portioner
att styra om hjärnans tänk tar några veckor till någon månad
för en överviktig ges inte centrat samma belöningt för själva ätandet, utan den överviktige måste äta mer för att få samma "kick" som en normalviktig för samma mängd mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar