onsdag 25 januari 2012

Start-BMI var 39. nu har jag 38,6.

Följande text medföljer:
Ditt BMI är 38.6 vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 43.1 kg. 
Jo tjena. känns väl bra??  MEN. ändrat BMI på mina nu fyra veckor jag haft koll då då. alltid något det ialla fall.
Målsättningen är att till hundlöpet i maj ligga på BMI 36,6, ett delmål på vägen. Vi får se hur det går. Ett litet steg i taget. Denna gången jobbar jag på att känna efter när är jag mätt? Hur stor är en normalportion? Att lära mej lämna på tallriken. Såna basic-grejjer. Samt bli duktigare på att ALLTID äta en bra frukost, mindre portioner och mellanmål samt bättre med frukt och vatten. Allt tar sin tid. 
Ja o så hemska pepsimaxen då. Den får minska med tiden. Jobbar på det. 
Det är så HIMLA lätt att efter avslutad dag svänga in på affären i Sälen o köpa sig lite gott för "ja har ju  vart duktig o rört mig idag " - men nu. Icke!!!!!! 
ska INTE trilla dit i den ovanan som jag hade förra året! slut me de nu! Då får ja ta en mellanmålsbar i såna fall i stället!! 
så jag kämpar på. vissa dagar bättre , vissa dagar sämre. men så är det ju. ett litet litet steg i taget.
Å målet är satt! Att fixa hundlöpet i maj, och orka o känna mej NÖJD med den rundan! wohoooo!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar